Sider

onsdag 6. juni 2012

Two Pager Layout Made In A Minute

Is it possible to put together a two pager layout in a minute?

Yes! It's just a matter of having the right stuff - and your photos edited and printed. Do you, like me, find that often the photo editing part is the most time consuming part (or just boring *lol*) of the creative process? I don't have any fancy photo editing programs - not even PhotoShop (!), so all I do is some cropping and brightening - but still!


OK, here is how I did:

I gathered my stuff, spread out my photos, inserted cut outs and corrugated houses (Click on images for the full screen version):


All materials from My ScrapbookNook June Kit


added twine, title, some stickers and did some very simple journaling


Patterned papers & stickers: Simple Stories Fresh Summer
Corrugated shapes, twine & butterflies: Jillibean Soup


and voila! A complete two pager layout made in a minute!

Green Alpha: American Craft. other alphas: Simple Stories

Need further instructions or detail images from the process to be convinced this two pager is as easy to make as I said? You are welcome to visit this month's multiphoto class at MyScrapbook Nook.

As usual I'm curious and have a question for you: what do you prefer to make: one photo layouts, or multiphoto layouts?

1 kommentar:

lillesmor sa...

Denne siden din var jo bare råkul, og jeg vurderer sterkt å bruke hele kitet til å fullføre noen måneder som ikke ble scrappet av fjoråret, men jeg må bare finne tid først.. (holder på med forberedelser til flytting).

Jeg digger egentlig doble loer, og det albumet jeg så langt er desidert mest fornøyd med er et project-12 album med bare doble sider i. Likevel blir det utrolig sjelden at jeg lager dem - antagelig fordi det krever enda mer arbeid med bildeplanlegging- og redigering, + at jeg sjelden har to like bakgrunnsark - noe jeg synes nesten er et must.. hoho.

Ha en fortsatt fin uke - og grattis med OUAS forresten!!